Jurnal de fitness. Viața la 80 de kilograme

Nu am mai scris în jurnalul de fitness pentru că am așteptat să am ce vă povesti. Pe 22 februarie anul curent scriam că aveam 100 de kilograme (de fapt am constatat că aveam 105, cântarul având o eroare sistematică de măsură) și mă declaram foarte nemulțumit de mine. Prin urmare, mi-am amenajat o mică sală de sport și am trecut la treabă, primele alergări începându-le exact pe data de 15 februarie.

Fericit nevoie mare, pe 24 februarie mă lăudam cu 94 de kilograme, cu primele măsurări antropometrice și cu un mic set de exerciții selectate de mine, kilogramele fiind măsurate cu același cântar biasat. Nu știu momentul în care am constatat că ceva nu e în regulă cu greutatea, poate șocul avut când am utilizat un alt cântar, când de la cele 94 de kilograme am sărit brusc la 99. Atunci am decis să-mi iau unul mai sofisticat, cu calculator de grăsime, de masă musculară și alte minuni.

Apoi, la un seminar de logică juridică ce începea la ora 8:00 mă trezesc cu 2 studenți, amândoi destul de obișnuiți cu mersul la sală. Cum nu puteam face seminarul doar cu două persoane pentru că l-aș fi transformat în meditații, am început să povestim despre… sală. Toate bune și frumoase, până când unul dintre ei îmi sugerează un canal pe Youtube în care pot găsi o mulțime de filme și explicații, inclusiv nutriție. Este vorba despre canalul lui Angel Ruja, un tânăr foarte simpatic și de treabă, pe care l-am ascultat cu multă plăcere. Apoi am aflat că are și un site, numit Fitness Nation, iar în momentul în care l-am accesat am rămas surprins pentru că Angel oferă mult mai mult decât exerciții disparate.

Angel Fitness

Se spune că atunci când cineva își găsește antrenorul, îl recunoaște din prima. Așa a fost și cu mine, iar pentru asta îi mulțumesc studentului meu Mădălin, cel care mi-a dat pontul. Pe site-ul său am remarcat un program de 13 săptămâni destinat creșterii masei musculare pe care l-am comandat fără a sta prea mult pe gânduri. Pe DVD-ul trimis am găsit informații despre exerciții, despre nutriție, despre suplimente, cam tot ce îmi trebuia pentru a începe un antrenament serios, doar că încă aveam o mare problemă: greutatea.

Atunci mi-am propus să abordez un program mai ușor, de control caloric, cardio dar și tonifiere musculară, astfel încât până pe 1 iunie 2017 să mă situez sub 80 de kilograme pentru a începe programul său de forță. Constat însă că Angel nu e tare doar pe culturism, ci și pe programe de slăbire, astfel încât nu pierd timpul și îi scriu.

Răspuns rapid, prompt, informat. A urmat apoi o sesiune pe Skype și am devenit prieteni, chiar dacă ne despart destul de mulți ani. Fișierele mele Excel în care îmi calculam caloriile au fost înlocuite cu un cont și o aplicație pe My Fitness Pal, un instrument uimitor de control al alimentației și exercițiilor, Angel reglându-mi destul de fin alimentația și exercițiile astfel încât să-mi ating obiectivul. Ceea ce concepusem eu nu era în mod obligatoriu rău, însă nu aveam de unde să știu astfel de finețuri.

Apoi am aflat de suplimente și de părerea eronată pe care o aveam despre acestea, confundându-le cu steroizii. După o scurtă discuție, am decis și eu să apelez la Genius Nutrition și zău dacă mi-a părut rău. Într-adevăr, au produse bune și vi-l recomand.

În ce stadiu sunt acum

În stadiul în care atunci când mă întâlnesc, cunoscuții mă întreabă dacă sunt cumva bolnav. Adevărul este că fizic mă simt foarte bine, plin de energie, alerg din plăcere și am mustrări de conștiință dacă trece o zi și nu-mi fac exercițiile. În această perioadă rareori am depășit 1800 de kcal, situându-mă cam între 1500 și 1800 de kcal, și rareori mi-a fost foame. Nu am renunțat la niciun aliment. Am mâncat și pâine și pizza și orez și paste, ba chiar și dulciuri, secretul constând în cântărirea alimentelor și echilibrul macronutrienților (proteine, grăsimi, carbohidrați).

Acum am 82 de kilograme. În 3 luni am slăbit de la 105 la 82 de kilograme și am fix cu 23 mai puțin. Unii vor spune ca e prea bruscă scăderea, însă eu nu cred asta. În martie, când mi-am luat cântarul, aveam 21,1% grăsime, acum am 17,7%, o valoare excelentă. Cu mușchii stau mai prost. Chiar dacă am crescut de la 37,1% la 39,1% (desigur, și prin scăderea țesutului adipos, încă sunt departe de acel 50% ideal. Dar de treaba asta mă ocup din iunie.

Am constatat că pe la început eram groaznic de dezhidratat, având sub 50% procent de apă. Acum stau bine cu un confortabil 60,1%. Desigur, beau lichide ca o rață. Cel mai tare mă bucur însă de indicele de masă corporală deoarece la început eram încadrat la obezitate de grad 1 (33,7). Acum sunt încă supraponderal, însă la capătul de jos, IMC-ul fiind 26. Dacă mai reduc o unitate intru în categoria normoponderalilor.

Nu am mai făcut alte măsurători antropometrice deoarece m-am concentrat pe scăderea în greutate și nu pe altceva. Astfel de valori urmează să vi le dezvălui începând cu luna viitoare.

Există vreun secret?

Trebuie determinare și disciplină. Am avut și eu „scăpările” mele, au fost zile în care m-am repezit la punga de cereale, la banane sau la portocale și nu m-am putut opri. A doua zi rezultatele s-au văzut pe cântar și m-au umplut de ciudă. Din fericire, acestea au fost doar accidente, vreo 2 sau 3 în tot acest interval. În realitate, la sugestia lui Angel, o dată pe lună îmi rezerv plăcerea ca la o masă (nu o zi, o singură masă din zi) să depășesc limita. Nu prea mult că nu mă lasă conștiința, însă nici nu înregistrez aceste date că m-ar enerva.

Dietă nu țin și consider că este nu doar inutilă, ci și periculoasă. Cred că se poate mânca absolut orice cu condiția ca alimentele să fie cântărite și controlate. Informarea este principala cerință, doar așa putem ști cum ne reglăm programul. Fiți fără grijă, cântărirea și înregistrarea nu mi-au luat niciodată mai mult de 5 minute.

Sportul este obligatoriu, mai ales cardio. Un minimum de 25-30 de minute de mers pe bandă astfel încât pulsul să se mențină peste 90 este extrem de eficient în arderea grăsimilor. Dacă se poate și alerga la un 8-10 Km/oră, cu atât mai bine, dacă nu, atunci măcar un mers rapid, la un 5,5-6 Km/oră, de preferat cu banda înclinată. La bicicleta magnetică sau la stepper se aplică același principiu: puls peste 90, minimum 25 de minute, însă pulsul peste 90 nu înseamnă 200. Orice depășire este periculoasă, prin urmare, la început. încercați să nu săriți de 120.

Dacă faceți astfel de exerciții mai puțin de 20 de minute, le faceți degeaba. La fel și dacă vă apucați de „tras la fiare” ca să slăbiți. Desigur, exercițiile cu greutăți au rolul lor, unul foarte important, însă la arderea grăsimilor baza trebuie să fie cardio.

La final aș vrea să spun doar că rolul unui bun antrenor personal este foarte important. Desigur, putem încerca să ne facem propriile programe, propriile diete, însă un antrenor are o cu totul altă viziune și, evident, mult mai multă experiență. Ceea ce aș fi putut eu descoperi în luni și posibil cu efecte negative, antrenorul poate găsi în doar câteva minute. Mai mult, dacă îl aveți lângă dumneavoastră, vă poate îndruma și motiva. Eu am avut noroc de Angel, chiar dacă nu e constănțean. Cu motivația stau bine și am parte de cea mai bună îndrumare posibilă, altceva nici nu îmi doresc. Iar ca să vă faceți o idee, vă invit să urmăriți noul său program specializat în slăbit și personalizat pentru femei sau bărbați.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *