Jurnal de fitness. Primele măsurători

Cei care mă cunosc știu bine că îmi plac măsurătorile, cu atât mai mult cu cât se referă la indicatori ai propriei mele persoane, mai exact ai corpului meu. Primele măsurători nu le-am efectuat de la început. Să spunem că „am uitat”, cu toate că puteți intui adevărul. În orice caz, după o perioadă ceva mai haotică de încercări am decis să aplic o monitorizare mai strictă, prin urmare pe data de 15 februarie 2017 aveam un „gabarit”, la înălțimea de 178 de centimetri, ceva de genul:

  • O greutate de 97 de kilograme. Asta înseamnă un indice de masă corporală 31, corespunzător primului grad de obezitate. Urât, foarte urât. La înălțimea și la vârsta mea ar trebui să cântăresc cu 26 de kilograme mai puțin, adică să am undeva între 68 și 73 de kilograme, ideal 71 de kilograme. Mult de muncă.
  • Perimetrul toracelui era de 115,5 cm. Mie mi-ar trebui cam 123,5 cm, nici mai mult, nici mai puțin, asta după ce dau jos grăsimea și mai cresc mușchii.
  • Perimetrul brațelor arată cel mai bine munca la birou, fiind de doar 33 de centimetri. Pe la sfârșitul adolescenței măsura cu mult mai mult, undeva la 39-40, însă vremurile acelea s-au dus. Mi-ar trebui circa 44,5 centimetri, însă peste vreun an sau doi.
  • Antebrațele nu stau nici ele prea bine, având un perimetrul de circa 29 de centimetri, mai slab la stângul și mai mult la dreptul. Puțin, foarte puțin. Am de crescut până pe la 35,8 centimetri.
  • Cu gâtul am stat bine de când mă știu. La momentul măsurătorii aveam 44,5 centimetri, din păcate și multă grăsime.Întâi trebuie să se subțieze, apoi să ajungă undeva pe la 45,6 centimetri.
  • Talia. Mi-e foarte jenă să scriu despre asta, dar am decis să mă fac de râs până la capăt. Ei bine, măsura 117,5 centimetri, așa, cam spre finele celui de-al doilea trimestru de sarcină. Burtos după criteriile oricui, mai ales că maximum ar trebui să fie de 86,4 centimetri.
  • Șoldurile sunt destul de în regulă, măsoară 104 centimetri, ideal fiind undeva la 105 centimetri. Habar nu am cum vor evolua.
  • Coapsele sunt destul de subțiri, cu mult sub standardul de 65,7 centimetri pe care mi l-am propus. Măsoară circa 58 de centimetri, ceva mai puțin la stângul. Din fericire par să nu aibă foarte multă grăsime.
  • În fine, gambele se prezintă relativ bine. Măsoară 38 de centimetri, însă idealul ar fi pe la 42 de centimetri.

Am decis să fac săptămânal măsurătorile, prin urmare azi dimineață cântarul și centimetrul au intrat în acțiune:

  • Greutatea este acum de 93,3 kilograme, am dat jos aproape 4 kilograme în 8 zile. Nu cred însă că e o slăbirea prea sănătoasă, să nu mă trezesc cu un efect yo-yo de toată frumusețea. Cu certitudine, exercițiile și alergatul la bandă și-au făcut treaba, dar pierderea în greutate a fost determinată și de regimul caloric. Cu o activitate fizică crescută, așa cum am avut în aceste 8 zile, pentru o pierdere în greutate sănătoasă ar fi trebuit să asigur cam 2750 de calorii zilnic. În medie am asigurat undeva pe la 1700 de calorii pe zi. Partea bună este că indicele de masă corporală a scăzut la 30, însemnând că am trecut de la obezi la supraponderali. Voi păstra acest stil încă o săptămână și ar trebui să mă apropii de un 90 de kilograme, moment în care voi reduce ritmul slăbirii la 1,5-2 kilograme pe săptămână.
  • S-a redus perimetrul toracelui cu 2,5 centimetri, acum măsoară 113 centimetri. Nu cred că a crescut masa musculară, mai curând a scăzut stratul adipos.
  • Perimetrul brațului a crescut la 34,5 centimetri, atât la stânga, cât și la dreapta, însă nu aș spune că am am câștigat 1,5 centimetri de mușchi. Modificările sunt vizibile, dar nu chiar atât de serioase deoarece și erorile joacă un rol important. Pe la vreo 36 de centimetri am să mă pot lăuda.
  • Antebrațul nu prezintă modificări spectaculoase și nici nu avea cum. Măsoară 29,5 centimetri la ambele mâini, însă e posibil ca valoarea să fie influențată de erorile de măsură.
  • Gâtul a scăzut la 43 de centimetri. În mod cert s-a mai dus din grăsime, chiar simt asta.
  • Cel mai mândru sunt însă de talie ce măsoară acum 108,5 centimetri. Sunt cu 9 centimetri mai puțin și, indiferent de erori, schimbarea este evidentă. Am constatat-o și eu, dar și alții. Prin urmare, jos burta!
  • Și perimetrul șoldurilor a scăzut la 102,5 centimetri. Din nou, nu pot aprecia dacă reducerea e influențată de erori sau chiar s-a topit ceva grăsime de pe fund.
  • Coapsele măsoară acum 56,5 centimetri, în scădere față de săptămâna trecută iar gambele, ca și antebrațele, nu și-au modificat semnificativ perimetrul, măsurând 37,5 centimetri.

Cu siguranță am motive să fiu mulțumit. E adevărat, progresele se văd mai bine la început, apoi devin tot mai lente și va urma o perioadă de stagnare. Antrenamentul și stilul de viață au fost prezentate în articolul anterior, iar de curiozitate iată, la întâmplare, un extras din disciplina mea alimentară zilnică:

Desigur, numărul de calorii nu este chiar atât de exact, fiind doar estimat și nici nu este menținut constant. De exemplu, cel mai mult am mâncat pe 18 februarie, când m-a îmbiat prietenul meu, doctorul Victor Cotoros cu niște fistic. Cum îmi este enorm de greu să refuz așa ceva, cele cam 100 de grame de fistic au „pompat” rapid aproape 650 de calorii și, cel mai rău,  54 de grame de grăsimi vegetale și 16 grame de carbohidrați. De aceea caloriile din ziua respectivă au avut cifra record de 2147, oricum mult mai puțin față de recomandări. Minimum a fost atins pe 22 februarie când am asigurat doar 1064 de calorii, fără totuși ca acest lucru să-mi dea o senzație de foame. M-au întrebat unii ce folosesc pentru a calcula acest conținut caloric al alimentelor. Este vorba despre un site foarte bun pe care îl puteți accesa aici. Conține o bază de date foarte mare cu diferite alimente și compoziția lor, asigurând, în plus, posibilitatea de a vă construi un meniu. Restul ține de disciplina fiecăruia.

Exercițiile sunt la un nivel mediu de dificultate. Folosesc gantere cu o greutate cuprinsă, în general, între 6 și 10 kilograme, în funcție de exercițiu și o halteră cu greutatea de 28 de kilograme. Mai utilizez multifuncționala, în special pentru paralele, fluture și bara mare și, evident, banda de alergat. Tot de curiozitate, iată programul meu ziua de miercuri, atunci când am abdomen și biceps:

Tracțiunile abdominale le fac însă normal, la sol, chiar dacă am bancă înclinată. O problemă la coloana lombară îmi impune această limitare și până nu fac toate investigațiile nu vreau să risc.

Ei bine, după ce am scăpat de dependența de fumat și de dependența de Facebook se pare că suma viciilor trebuie să fie constantă. Vă vine să credeți sau nu, Laura spune că am o obsesie cu asta. Posibil, cine știe, doar că va fi o obsesie sănătoasă de care nu-mi este rușine. Și, ce să vezi, obsesia e contagioasă. Laura pedalează și ea la bicicleta magnetică de zici să vrea să-l ajungă pe Lance Armstrong iar cu Riana mă cert pe timpul de bandă. Vă țin la curent cu noutățile!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *