Jurnal de fitness. Începuturi

Am Aveam 100 de kilograme la o înălțime de 178 de centimetri și la venerabila vârstă de 45 de ani. E drept că au fost timpuri în care cântăream și mai mult, însă renunțarea la bere mi-a stabilizat greutatea în jurul acestei cifre. Totuși, o obezitate de grad I nu reprezintă idealul nimănui, mai ales că viața mea, în tinerețe, numai sedentară nu a fost, practicând până pe la 28-29 de ani arte marțiale și ceva culturism. Dar cum e mai simplu să te supraalimentezi, să îngurgitezi bere și să tragi din țigară decât să faci sport, iată că s-a instalat lenea, a intervenit delăsarea cu întregul său cortegiu de efecte: îngrășare, lipsă de rezistență, dureri de oase, crampe și altele.

Decizia

Fiecare om are o imagine idealizată asupra sa și oricâte dovezi ar exista, de cele mai multe ori refuză să vadă realitatea. Așa a fost și cu mine. Oglinda spunea una, cântarul confirma, însă eu, în mintea mea, rămăsesem ancorat tot în momentul de acum 15 ani. La bere și la alte băuturi alcoolice renunțasem încă de acum 5 ani, la tutun de aproape 3, însă, ce să-i faci, rămăsesem un gurmand sedentar, mult prea lipit de scaun și de tastatură.

În iarna anului 2016, impulsionat de amintirile depănate cu maestrul Cătălin Tașcă, fostul meu profesor de Kung-Fu, am decis să reiau, ușor-ușor, antrenamentele de altădată. Mobilitatea cam dispăruse, rezistența la fel, despre forță… ce să mai vorbim. Mă simțeam ca un bivol într-o sală de balet, chiar și cele mai simple exerciții de Qi-Gong provocându-mi o respirație de locomotivă cu abur ce urcă dealul. Pe la începutul acestui an decid să merg și la sală, încercând să mă antrenez cu maestrul Florin Iordănoaia. Nimic de zis, primul antrenament a mers aproape perfect. Am constatat că ceva forță există, mobilitatea își mai revenise și, în ciuda avertismentelor lui Florin, am vrut să văd de ce mai sunt în stare. Problema e că într-un final m-am trezit cu o minunată febră musculară dar și cu altceva, cu o veche leziune de șold activată care a pus punct brusc carierei mele de călugăr Shaolin.

Lucrurile au devenit foarte clare. Înainte de a relua orice fel de antrenament marțial, chiar și un stil mai adaptat cărții mele de identitate, am nevoie să intru într-o formă fizică mai bună, cu control alimentar și exerciții.

Sala

Probabil că vârsta m-a făcut mai intolerant și mai puțin sociabil, la asta adăugându-se și tipul oarecum limitat, prin urmare am exclus varianta unui abonament la vreo sală de forță. Deoarece am o cameră ce stătea nefolosită, am decis să o transform în sală de sport. Inițial luasem o serie de saltele pentru antrenamentele de Aikido ale Rianei. Deoarece fiica mea a decis să e mai convenabil să se ocupe de ponei, saltelele au devenit a doua dușumea a sălii de forță. La acestea s-au adăugat o bancă de forță, o stație multifuncțională de fitness și o bicicletă magnetică luate de la Insports și o bandă de alergare de la Decathlon, împreună cu o halteră, gantere, greutățile de rigoare și echipamentul sportiv personal. A ieșit cam așa ceva:

Antrenamentul

La început am scris că aveam 100 de kilograme. Asta pentru că între timp am scăpat de vreo 6, mai exact în circa 10 zile. În linii mari, petrec în sală cam 2 ore zilnic, mai puțin duminica. Încep antrenamentul cu o încălzire ușoară, apoi 10 minute la bandă, programul de forță (două grupe musculare pe zi) și închei cu cardio, 30 de minute, la bandă sau la bicicletă. Prefer însă banda. În detalii nu intru acum, las loc pentru alte articole pe tema asta.

Alimentația

Este extrem de importantă, însă nu țin dietă. Încerc să mă mențin sub 1800 de kcal pe zi și să reduc carbohidrații. Până acum mi-a ieșit, să vedem în continuare. Mă mai ajută carnitina, însă nu știu dacă e chiar bine să o folosesc. Părerile sunt împărțite, ar fi mai util să mă documentez mai serios.

Mă simt mult mai bine. Am început să capăt rezistență, am senzația că am devenit mai ușor, mușchii s-au trezit din somn, mă copleșesc vechi amintiri din adolescență. Vă țin la curent!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *